domenica 7 agosto 2011

Riddikulus

I'll try to translate all of my posts from now on, for my non italian friends all around the world.
Sorry for all the mistakes. I hope you'll understand anyway!

Se è vero.
Pare che apra a settembre. A Londra.
Con la faccia di B. sui muri e i camerieri con grembiulini che raffigurano corpi nudi.

If it's true.
It seems it opens in september. In London.
B.'s face on the walls and waiters wearing aprons with naked bodies painted on them.

Ho già raccontato da qualche parte, quando in funivia in Trentino una volta ho incontrato degli stranieri con cui mi sono messa a conversare, che, avendo saputo che ero italiana, mi avevano detto, sorridendo, quindi pensando di dire una cosa simpatica: "Oh Italia... mafia!".
Adesso quando in funivia incontrerò degli stranieri, invece che "Oh Italia... mafia!", mi diranno "Oh Italia... bunga bunga!".
Non so cosa mi farà vergognare di più.

I told once somewhere about my encounter with a foreign couple on the cableway in Trentino. When they found out I was italian, they said: "Oh Italy... maffia!". They said that smiling, so I assume they were thinking they were saying something funny. Now, if I'll meet some foreign people on the cableway, they will likely say: "Oh Italy... bunga bunga!".
I don't know what will embarrass me more.

Però mi viene in mente questa immagine di Piton, tratta dal terzo film di Harry Potter.

And this comes to my mind... Snape from the third Harry Potter movie.

RIDDIKULUS.

Giusto per chi non lo sa. Riddikulus è un incantesimo della saga di Harry Potter.

Just if you don't know... Riddikulus is a Harry Potter's spell.

Nessun commento:

Posta un commento

Grazie per essere passato/a da qui!
Thanks for stopping by!